قروه درجزین

معرفی جاذبه های گردشگری و دیدنی شهرقروه درجزین

معرفی جاذبه های گردشگری و دیدنی شهرقروه درجزین

دراین وبلاگ ما قصد داریم جاذبه های گردشگری ودیدنی شهر قروه درجزین و روستاهای اطراف آنرا برای شما معرفی کنیم

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

سلام.خیلی وقت بود ومطلبی رو براتون نگذاشته بودم که دلایل زیادی داره عمده ترین اینکه یه کم تنبلیم اومد به هرحال شما به بزرگی خودتون مار ببخشید امیدوارم که دیگه وقفه ایجاد نکنم فقط اگه زحمتی براتون نباشه یه کوچولو نظرهم بدید من یه جورایی دلگرم میشمو ... بگذریم.

بریم سراغ روستای کاج که قبلا درمورد قابسازیش یه صحبتهایی کردم و حالا میخوام یه خورده دیگه ازش از کاج براتون بگم. اگه بخوام یه خورده رسمی دربارش  صحبت کنم  میشه یه چیزی تو مایه های جمله ی زیر نگاه کنید.

روستای کاج یکی از روستاهای بخش قروه درجزین است که در ۳ کیلومتری این شهر واقع شده وطیق آخرین آمار سال ۹۵ جمعیت این روستا ۱۰۵۷ نفر اعلام شده است از عمده ترین مشاغل این روستا میتوان به صنعت قابسازی اشاره کرد و از مکانهای تاریخی این روستا قلعه تخت خلیل است که قدمتی ۶۰۰ ساله دارد و در ۵۰ سال قبل خوانهای روستا در آن اسکان داشته اند، داخل قلعه چاهی کنده شده و و به گفته دهیار روستا آقای محسن حجازی احتمال وجود گنج بوده است چونکه در قدیم گنجها زیر زمینها نگهداری می شدند. و کاسه هایی  در دو قلعه وجود دارند که احتمالا برای سوزاندن روغن و ایجاد روشنایی بوده اند.

داخل کاج

قلعه کاج

قلعه کاج از نمای دیگه


چاه

محل گذاشتن چراغ

لینک های مرتبط

قاب سازی در روستای کاج


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۵۰
دوستداروطن